Insights

Dlaczego cyfryzację należy przeprowadzić dobrze od samego początku

"Od samego początku" wydaje się oczywiste i logiczne, ale co dokładnie rozumiemy przez "od samego początku" i dlaczego jest to tak ważne dla MŚP?

Nie ma miejsca na eksperymenty

W dużych organizacjach zwyczajem jest eksperymentowanie w jak największym stopniu, a popełnianie błędów jest nawet częścią prowadzenia tych eksperymentów. Ale w małych i średnich przedsiębiorstwach istnieje potrzeba innego podejścia. Transformacja cyfrowa w MŚP polega na dokonywaniu właściwych wyborów za pierwszym razem, tak aby transformacja przebiegała płynnie od samego początku. Aby to osiągnąć, wskazane jest poszukiwanie partnera, który ma doświadczenie w MŚP. Potrzebny jest partner, który rozumie specyficzne wyzwania tego sektora.

Ryzyko pozostania w tyle na rynku

Ogólnie rzecz biorąc, MŚP są w pełni świadome, że dobrze zdigitalizowane przedsiębiorstwa odnoszą większe sukcesy niż przedsiębiorstwa, które takie nie są. Uznają więc potrzebę cyfrowej transformacji swojego modelu biznesowego. Często nie bierze się pod uwagę tego, że transformacja ta ma wpływ na całą działalność gospodarczą.
Dobrym przykładem jest branża taksówkarska. Rynek ten jak żaden inny doświadczył, jak łatwo można zostać zeń wypchniętym przez konkurencję, która łączy bardzo silną
ofertę cyfrową z podejściem zorientowanym na klienta. Gdyby ta branża wcześniej nakreśliła potrzeby użytkowników i zdigitalizowała model biznesowy, szkody mogłyby być znacznie mniejsze. Transformacja ta wykracza jednak znacznie poza zwykłe wprowadzenie aplikacji na rynek; kierowcy muszą być podłączeni do tej aplikacji, przetwarzanie płatności będzie inne i inny będzie sposób komunikowania się z obsługą klienta. To tylko kilka rzeczy, które należy wziąć pod uwagę przed rozpoczęciem cyfryzacji modelu biznesowego.
Ponadto, jako organizacja, chcesz mieć jasny obraz wpływu, jaki cyfryzacja będzie miała na finanse. Na przykład, jaki jest model biznesowy? Cyfryzacja kosztuje, ale jakie będzie miała odzwieciedlenie w zyskach w nadchodzących latach?
Cyfryzacja nie jest łatwa i w wielu przypadkach osoby odpowiedzialne w organizacjach MŚP mają niewielkie doświadczenie w tej dziedzinie. W przeciwieństwie do korporacji, na przykład, nie istnieje cały dział innowacji z głównym informatykiem na czele, który przeprowadza eksperymenty jako rodzaj startupów. Rozumiemy to, ponieważ jest to również skomplikowany i przede wszystkim spersonalizowany proces. Ale cyfryzacja jest konieczna, aby dalej coś znaczyć. Rozmawialiśmy wcześniej na blogu o naszym "dlaczego". W tym miejscu opisujemy przygotowania do transformacji cyfrowej i wymieniamy pięć cech i wymieniamy pięć cech charakterystycznych tej transformacji.
Ponownie podkreślmy, firmy dobrze zdygitalizowane odnoszą większe sukcesy niż te, które takie nie są. Ale jako MŚP często nie możesz sobie pozwolić na popełnianie błędów w tak skomplikowanym procesie, ponieważ może powstać backlog (którego nie da się już nadrobić). Dlatego tak ważne jest, aby cyfryzacja była przeprowadzana właściwie od samego początku!

Ale jakie kroki należy podjąć?

Mamy nadzieję, że już bardziej oczywisty jest powód, dla którego trzeba dokonać cyfryzacji i dlaczego od początku trzeba to zrobić poprawnie, ale jak to zrobić? Elastique pracuje z przejrzystym planem krok po kroku. Plan ten daje ci wgląd w to, co zdecydowanie musisz zrobić, aby cyfryzacja twojego MŚP zakończyła się sukcesem, zanim zaczniesz. Dokładne szczegóły tych kroków zależą w dużej mierze od fazy dojrzałości użytkownika jako MŚP. Niektóre firmy wiedzą już dokładnie czego chcą, podczas gdy inne tylko wiedzą, że muszą dokonać cyfryzacji, ale nie mają pojęcia jak.
Mimo, że zależy to w dużej mierze od rodzaju firmy, a zwłaszcza jej dojrzałości, udało nam się sformułować plan krok po kroku, w którym dajemy przedsiębiorcy rzetelny i jasny obraz transformacji cyfrowej. Podzielimy się tym z Wami w kolejnym blogu.

Chcesz być pierwszą osobą, która się o tym dowie? Zapisz się do poniższego newslettera, a otrzymasz go bezpośrednio na swoją skrzynkę pocztową.

Więcej informacji bezpośrednio w Twojej skrzynce pocztowej?

Zapisz się na newsletter "Insights"

* Wymagane