Cyfryzacja - co należy uwzględnić w budżecie
Wielu dyrektorów finansowych uważa, że inwestycja w budowę aplikacji stanowi większość kosztów cyfryzacji. Mylą się! Poznaj ukryte koszty.
O ile dawniej dyrektor finansowy był odpowiedzialny głównie za organizację administracyjną i finansową, rozwój technologiczny i potrzeba cyfryzacji sprawiają, że zakres tego podstawowego zadania obecnie się rozszerza.
Badanie przeprowadzone przez amerykańską firmę konsultingową FTI Consulting na 150 dyrektorach finansowych wykazało, że obecnie 90% z nich odgrywa ważną rolę we wspieraniu zarządzania wydajnością operacyjną, strategią technologiczną i rozwojem talentów.
Rola dyrektora finansowego w cyfrowej transformacji organizacji jest bardzo ważna i nie należy jej lekceważyć.
Cyfryzacja często postępuje szybciej w przypadku działów finansowych niż w przypadku innych elementów organizacji. Powodów jest wiele: od zwiększonej ilości dostępnych danych po zastąpienie arkuszy kalkulacyjnych Excela systemami hurtowni danych. To właśnie to doświadczenie sprawia, że dyrektor finansowy jest idealną osobą mogącą sterować cyfrową transformacją.
Głównym celem dyrektora finansowego w zakresie transformacji cyfrowej jest maksymalizacja zysków. Lepszy wgląd w koszty i ścieżkę zakupową klienta ma w tym względzie kluczowe znaczenie. Poprzez odpowiedni sposób cyfryzacji dyrektor finansowy powinien uzyskać ,,moc przewidywania” - znaną jako ,,analiza predykcyjna”. W ten sposób odegra on ważną rolę w redukcji kosztów procesu sprzedaży oraz w podnoszeniu jego efektywności. Związek pomiędzy IT, analizą predykcyjną i dyrektorem finansowym stał się oczywisty podczas sytuacji związanej z koronawirusem - jasne się stało, że transformacja cyfrowa to pilny proces, ponieważ odpowiednio scyfryzowane firmy lepiej radziły sobie podczas kryzysu. Były one bardziej elastyczne i lepiej przygotowane do czerpania korzyści ze zmieniającej się sytuacji. Cyfryzacja ułatwiła im na przykład pracę na odległość, ale także pozwoliła na szybsze dostosowanie modelu biznesowego. Jeśli konieczne były jakiekolwiek cięcia, wprowadzano je w oparciu o wiedzę uzyskaną właśnie dzięki cyfryzacji.
W naszym projekcie dla światowej organizacji reprezentującej piłkarzy, FIFPRO, siła związku pomiędzy transformacją cyfrową a redukcją kosztów stała się oczywista. Cyfrowa transformacja natychmiast przyczyniła się do ogromnej oszczędności czasu w porównaniu do pierwotnej sytuacji. A czas to pieniądz. Na przykład, globalny kwestionariusz zaoszczędził analitykom cztery miesiące pracy. Dowiedz się więcej o FIFPRO zapoznając się z naszym studium przypadku.
Jako ekspert w dziedzinie transformacji cyfrowej mamy coraz częściej kontakt z dyrektorami finansowymi firm z sektora MŚP. Ponieważ zdajemy sobie sprawę z konieczności optymalizacji zysków, czują się oni zrozumiani - więc możemy się dużo od nich dowiedzieć. Chciałbyś omówić konkretną sytuację? Skontaktuj się z nami już dziś.
Zamów bezpłatną, niezobowiązującą szybką analizę Twojej działalności.
Gotowy na cyfrową transformację? Elastique to Twój partner w transformacji cyfrowej. Zamów szybką, darmową analizę i odkryj, jak możemy wzmocnić Twoją pozycję na rynku dzięki inteligentnym rozwiązaniom i cyfrowym produktom.
Zapisz się na newsletter "Insights"