Wereld Natuur Fonds

Cyfrowe projektowanie produktów: zmiana odpadów za pomocą interaktywnej aplikacji

Nie mniej niż 8 milionów ton odpadów plastikowych rocznie trafia do morza. Dzięki kampanii #PlasticAfvallen (kampania „pozbądź się odpadów”) WWF chce zwiększyć świadomość na temat tworzyw sztucznych jednorazowego użytku w Holandii. Wezwali oni Elastique do opracowania zrównoważonego rozwiązania cyfrowego poprzez cyfrowe projektowanie produktów. Celem tego rozwiązania było zainspirowanie i zmotywowanie jak największej liczby ludzi do zmiany swojego zachowania w zakresie odpadów.

Rozwiązanie

interfejs konwersacyjny

Niezwykły sprint projektowy z udziałem grupy docelowej doprowadził do powstania koncepcji aplikacji Plastic Afvallen. Wprowadziliśmy tę koncepcję w życie poprzez cyfrowe projektowanie produktów. W rezultacie powstała aplikacja, w której użytkownik ma codzienny kontakt z Markiem Schadenbergiem, Plastic Fit Coachem w WWF. Dzięki codziennym wyzwaniom i wskazówkom, angażują oni grupę docelową w przystępny sposób, zachęcając ją do zmiany zachowania w kwestii odpadów.

Interfejs konwersacyjny zapewnia przekazywanie wiadomości grupie docelowej w osobisty sposób. Aplikacja World Wildlife Fund sygnalizuje nowy sposób prowadzenia kampanii.

Rezultat

zrównoważona koncepcja oprogramowania

Aplikacja PlasticAfvallen była najważniejszym elementem w większej, cross-medialnej kampanii WWF #PlasticAfvallen. Pierwsze tygodnie kampanii zaowocowały już ponad 5 000 pobrań. Interfejs konwersacyjny okazał się być bardzo skuteczny.

Ta nowa forma prowadzenia kampanii oferuje również wiele możliwości dla WWF w dłuższej perspektywie czasowej. Ponieważ wyniki kampanii są teraz mierzalne, jej efekt można zmierzyć za pomocą anonimowej analizy. Na podstawie tych danych są one w stanie zoptymalizować kampanię w międzyczasie i przekazać wpływ aplikacji światu zewnętrznemu. Dzięki swojej przyszłościowej naturze, aplikacja WWF jest aplikacją „wielokrotnego użytku”{ dla innych kampanii, w celu osiągnięcia maksymalnych wyników.